Pagina's
logo webwinkelkeur
0
forward_30

30 dagen bedenktijd

Niet goed, geld terug! m.u.v. maatwerk

Advies nodig?

Neem contact met ons op voor deskundig advies

Home /

Service en support

 

Algemeen

  1. Hoe kan ik contact opnemen met RVS Land?
    Onze klantenservice medewerkers doen hun best om jou onze beste service te garanderen. Wil je graag meer informatie over een product of dienst of heb je een vraag over jouw bestelling? Wij staan je graag te woord om je vragen te beantwoorden. Op onze Contactpagina vind je onze contactgegevens. Binnen onze openingstijden kun je ons telefonisch bereiken. Je kunt ons ook altijd een e-mail sturen. We streven ernaar je e-mail binnen 24 uur te beantwoorden. Bij grote drukte kan het iets langer duren voor je een antwoord ontvangt.
     
  2. Hoe kan ik als klant inloggen?
    Met de klantenlogin stellen we je in de gelegenheid een eigen account aan te maken om het plaatsen van een bestelling gemakkelijker en sneller te maken. Bij je eerste bestelling krijg je van ons een gebruikersnaam en wachtwoord. Deze inloggegevens zorgen ervoor dat je volgende bestellingen sneller verlopen en hoef je niet meer al je gegevens in te vullen. Aan je persoonlijke account zijn namelijk jouw persoons- en adresgegevens verbonden en na het inloggen kun je gemakkelijk je ordergeschiedenis bekijken en je wachtwoord wijzigen. Wanneer je een account hebt aangemaakt, heb je tevens de gelegenheid om je eigen verlanglijst op te slaan.
     
  3. Is bestellen bij RVS Land betrouwbaar?
    RVS Land is aangesloten bij Stichting Webwinkelkeur. Dit betekent dat wij voldoen aan alle belangrijkste Europese en Nederlandse regels op het gebied van koop op afstand. We dragen met trots dit keurmerk omdat dit nogmaals de betrouwbaarheid van RVS Land onderstreept. Met een goedkeuring alleen houdt het niet op. Stichting WebwinkelKeur is een modern keurmerk dat blijft continu toezien op de betrouwbaarheid van haar leden. Zo kunnen consumenten er terecht met klachten en kunnen zij de aangesloten webwinkels (publiekelijk) beoordelen. Als consument heb je dus meer zekerheden bij een webwinkel die is aangesloten bij dit keurmerk.
    Als onafhankelijk derde staat Stichting WebwinkelKeur dan ook garant voor de echtheid van de klantbeoordelingen en voor de betrouwbaarheid van haar leden.
     
  4. Waar kan ik jullie reviews lezen of zelf een review achterlaten?
    Je kunt onze reviews lezen op onze pagina op Webwinkelkeur. Wil je zelf een klantbeoordeling schrijven? Je ontvangt na het plaatsen van een bestelling automatisch van ons een e-mail met het verzoek een review achter te laten via Stichting Webwinkelkeur. Wij zijn namelijk benieuwd hoe klanten onze producten en service ervaren. Wij streven naar 100% klanttevredenheid: met alle feedback kunnen we onszelf blijven verbeteren én je helpt toekomstige klanten met het kiezen van een betrouwbare webwinkel.
     
  5. Hoe lang heb ik garantie op artikelen van RVS Land?
    Wij houden de garantieperiode van de leverancier van onze producten aan. Verder geven wij 2 jaar garantie op al onze standaard producten. Voor maatwerkproducten geldt een garantieperiode van 2 jaar op de constructie en gebruikte materialen.
    Er wordt geen garantie gegeven op coat- en lakwerk en voor gebreken die het gevolg zijn van normale slijtage, onkundig gebruik, niet of onjuist uitgevoerd onderhoud, installatie, montage, wijziging of reparatie door de klant zelf of door derden. Ook wordt er geen garantie gegeven voor geleverde zaken die niet nieuw waren op het moment van levering.
     
  6. Heb ik bedenktijd?
    Als je als particulier bij ons een bestelling plaatst, valt dit onder de wet 'Koop op afstand'. Dit betekent dat je 14 dagen bedenktijd hebt op je bestelling. Meer informatie over rechten bij kopen op afstand vind je op de website van de Rijksoverheid.
     
  7. Wat moet ik doen als ik een klacht wil indienen?
    Klanttevredenheid staat bij ons hoog in het vaandel. Klachten willen wij natuurlijk zo veel mogelijk voorkomen. Heb je toch een klacht? In onze klachtenregeling lees je waar je deze kunt melden.
     
  8. Mag ik foto's of teksten van RVS Land kopiëren voor eigen gebruik?
    Zonder onze voorafgaande schriftelijke toestemming is het niet toegestaan om informatie of fotomateriaal van RVS Land of RVS Blog te gebruiken voor eigen publicaties. Ongeautoriseerde overname in welke vorm dan ook is verboden. Alle rechten voorbehouden.
     
  9. Waar kan ik de cookie- en privacyverklaring vinden?
    Beide verklaringen zijn te bekijken op de pagina Privacy en veiligheid.
     
  10. Waar kan ik de vacatures van RVS Land vinden?
    Wil jij werken bij RVS Land? Op het moment dat er een vacature is, plaatsen wij deze op onze Vacaturepagina.


Bestellen en betalen

  1. Hoe kan ik bestellen bij RVS Land?
    Het plaatsen van een bestelling bij RVS Land gaat gemakkelijk en snel. We adviseren je eerst kennis te nemen van onze Algemene Voorwaarden en deze informatiepagina door te lezen.
    Plaats het gewenste product in je winkelmandje door op de betreffende productpagina op de groene knop met 'Bestellen' te klikken. Klik vervolgens rechtsboven in je venster op de blauwe knop met het winkelwagen icoontje, waardoor je in je digitale winkelwagen terecht komt. Daar kun je je winkelwagen bekijken en de producten controleren. Onderaan de winkelwagen pagina klik je vervolgens op de groene knop met 'Bestel deze artikelen'. Hierdoor kom je uit op de bestelpagina, waar je al je gegevens, gewenste afleveroptie en betaalmethode selecteert. Bij het plaatsen van een bestelling bij RVS Land dien je akkoord te gaan met onze Algemene Voorwaarden. Kijk de door jou ingevulde gegevens en bestelde artikelen nogmaals goed na. Als alles juist is en je de bestelling wil plaatsen, klik dan op 'Bestellen en betalen', waardoor je op de betaalpagina uit komt. Na betaling ontvang je van ons een bevestigingsmail en zal de bestelling in behandeling worden genomen.
     
  2. Kan ik een product bestellen dat niet op voorraad is?
    In onze webshop kun je meer stuks bestellen dan wij op voorraad hebben. Ook als de voorraad '0' aangeeft, kun je gewoon het gewenste aantal artikelen in je winkelmandje plaatsen. Wij zullen deze ontbrekende aantallen voor je bestellen bij onze leverancier. De levertijd van je bestelling zal in dat geval langer worden en staat vermeld bij het product. Indien er voor een bestelling artikelen besteld moeten worden, zal de levertijd van de gehele bestelling langer worden.

    Als bij ons bekend is dat een artikel gedurende lange tijd niet leverbaar zal zijn bij onze leverancier, is het niet mogelijk om meer stuks te bestellen dan wij op voorraad hebben. In dat geval vermelden wij dit in de productinformatie.
     
  3. Hoeveel bedragen de verzendkosten?
    Bij het plaatsen van een bestelling betaal je verzendkosten. Meer informatie over verzendkosten vind je op de pagina Verzendkosten.
     
  4. Kan ik zonder BTW bestellen?
    Nederlandse klanten betalen altijd BTW. Enkel Belgische zakelijke klanten kunnen zonder BTW bestellen. Geef hiervoor bij het afrekenen aan dat je een zakelijke klant bent, selecteer het land België en vul een geldig BTW-nummer in. Een geldig BTW-nummer begint met 'BE' en wordt opgevolgd met 10 cijfers.
    Wanneer na het invullen van je BTW-nummer alsnog BTW wordt berekend, heb je een verkeerd BTW-nummer ingevuld of het BTW-nummer foutief ingevuld.
     
  5. Ik ben op zoek naar een kortingscode van RVS Land.
    Voor alle actuele acties en kortingscodes raden we je aan om je te abonneren op onze nieuwsbrief. Zo ben je altijd als eerste op de hoogte van aanbiedingen.
     
  6. Op welke manieren kan ik mijn bestelling betalen?
    Bij RVS Land kun je je bestelling op diverse manieren betalen. Meer informatie vind je op de pagina Betaalmogelijkheden.
     
  7. Hoe kan ik mijn cadeaubon van RVS Land verzilveren?
    In onze webshop kun je cadeaubonnen bestellen ter waarde van €25,-, €50,- of een bedrag naar keuze.
    Een RVS Land cadeaubon kun je gemakkelijk verzilveren. Alle cadeaubonnen zijn voorzien van een persoonlijke kortingscode met de waarde die hierop vermeld staat. Deze kortingscode kun je invullen onder het kopje 'Kortingscode' in je winkelmandje. Als je vervolgens klikt op 'Voeg toe', wordt het totaalbedrag van je winkelmandje aangepast. De kortingscode van een cadeaubon is geldig tot één jaar na de uitgiftedatum. De uitgiftedatum en vervaldatum staan vermeld op de cadeaubon. Cadeaubonnen zijn in te leveren op alle producten in onze webshop. Een cadeaubon is slechts éénmalig te gebruiken. Een eventuele restwaarde komt te vervallen. Producten die betaald zijn met een cadeaubon en retour gestuurd worden, worden vergoed met een nieuwe kortingscode.
     
  8. De betaling van mijn bestelling is mislukt. Wat moet ik doen?
    Als je betaling is afgebroken, mislukt of geweigerd, zullen je bestelling updaten naar de status 'Wachten op betaling'. Daarna ontvang je van ons per e-mail een betaallink waarmee je de betaling alsnog kunt voldoen. Pas op het moment dat de betaling is voldaan, wordt je bestelling door ons in behandeling genomen.
     
  9. Wat is de levertijd van mijn bestelling?
    We doen ons uiterste best om je bestelling zo snel mogelijk te leveren. De levertijd van ieder artikel staat vermeld op de productpagina. Bestel je artikelen met verschillende levertijden? Dan geldt de langste levertijd voor de gehele bestelling. Mocht de levertijd van je bestelling door omstandigheden langer worden, dan nemen we contact met je op.
     
  10. Is een deellevering mogelijk?
    Je bestelling wordt in zijn geheel verstuurd zodra alle artikelen op voorraad zijn. Bestel je meerdere artikelen met verschillende levertijden, dan geldt dus de langste levertijd voor de gehele bestelling. Indien je toch alvast een deel van je bestelling wenst te ontvangen, dan verzoeken we je de verzendkosten van de deellevering te betalen. De hoogte van deze verzendkosten is afhankelijk van het bestelde product. Neem hiervoor contact met ons op via info@rvsland.nl. Het verwerken en versturen van een deellevering kan enkele werkdagen in beslag nemen.
     
  11. Moet ik zaagkosten betalen?
    Bij buis, koker, staf en profielen die je door ons op maat laat zagen berekenen wij zaagkosten. De eerste 5 zaagsnedes per bestelling zijn gratis. Vanaf 6 zaagsnedes dien je zaagkosten te betalen. Nadat wij je bestelling hebben verwerkt worden deze zaagkosten in rekening gebracht. We brengen je hier per e-mail van op de hoogte.
     
  12. Kan ik mijn bestelling wijzigen?
    Na het ontvangen van je betaling wordt je bestelling wordt automatisch verwerkt. We kunnen je bestelling hierdoor niet meer wijzigen. Indien je graag artikelen wil toevoegen aan je bestelling, dien je hiervoor een nieuwe bestelling te plaatsen. Let op: maatwerk artikelen kunnen na het ontvangen van je betaling niet gewijzigd worden.
     
  13. Kan ik mijn bestelling annuleren?
    Zolang je bestelling nog niet is verzonden, kunnen we deze nog voor je annuleren. Neem hiervoor z.s.m. contact op met onze klantenservice. Wanneer je van ons reeds een verzendbevestiging en/of Track & Trace code hebt ontvangen, is je bestelling al verzonden en kunnen we deze niet meer voor je annuleren. Je kunt artikelen na ontvangst aan ons retournerenLet op: maatwerk artikelen kunnen niet geannuleerd en geretourneerd worden.
     
  14. Wanneer ontvang ik mijn factuur?
    Nadat je bestelling door onze administratie is verwerkt, ontvang je per e-mail je factuur.
     

Bezorging

  1. Wat is de status van mijn bestelling?
    Na het plaatsen van je bestelling houden we je per e-mail op de hoogte van de status van je bestelling: je ontvangt van ons een bestelbevestiging en een e-mail wanneer je bestelling verzonden wordt. Daarna word je door de betreffende pakketdienst op de hoogte gehouden over de levering van het pakket.
     
  2. Mijn pakket is niet bezorgd. Wat moet ik doen?
    Het kan voorkomen dat pakketten bij onze transporteur vertraging oplopen en niet bezorgd worden op het verwachte aflevertijdstip. Wanneer je pakket niet op tijd is bezorgd, raadpleeg dan eerst de trackinginformatie van het pakket via de Track & Trace link die we je per e-mail sturen. Geeft deze informatie geen uitsluitsel, neem dan contact met ons op. Wij zullen je helpen met het vaststellen van het aflevermoment.
     
  3. Hoe weet ik waar mijn pakket zich bevindt?
    Zodra je pakket door ons is verstuurd, wordt deze voorzien van een barcode met Track & Trace waarmee je de zending online kunt volgen. Deze code wordt door PostNL naar je e-mailadres verstuurd op het moment dat we je bestelling hebben ingepakt. Zodra je bestelling is verzonden, kun je het pakket traceren en het geschatte aflevertijdstip inzien.
     
  4. Wat moet ik doen bij transportschade?
    Is je bestelling tijdens transport beschadigd? Weiger de aanname van de goederen. Laat ook de schade op de vrachtbrief van de transporteur vermelden en neem contact met ons op. Als je schade pas constateert na het uitpakken van de bestelling, verander dan niets aan de goederen of verpakking en neem contact met ons op. Let op: stuur de goederen niet terug zolang wij hiervan niet op de hoogte zijn.
     
  5. Wat moet ik doen bij een defecte of incomplete levering?
    Is een artikel kapot of niet compleet bij levering? Neem contact met ons op en wij zullen ons best doen dit zo snel mogelijk op te lossen.
     
  6. Kan ik mijn bestelling laten leveren op een postbus?
    Producten tot een lengte van 1,60 meter worden geleverd met PostNL en kunnen wel geleverd worden op een postbus.
    Producten langer dan 1,60 meter worden geleverd met een transportbedrijf en kunnen hierdoor niet geleverd worden op een postbus.
     
  7. Kan ik mijn bestelling laten leveren bij een PostNL punt?
    Je kunt in het bestelproces een ander afleveradres invullen dan je eigen adres. Hier kun je bijvoorbeeld een werkadres of het adres van een familielid of vriend invullen als je zelf niet vaak thuis bent. Het is niet mogelijk om je bestelling te laten leveren bij een servicepunt van PostNL. Vul dan ook niet als afleveradres op eigen initiatief het adres in van een PostNL punt. Dit is niet de correcte manier waarop pakketten bij een PostNL punt worden aangeboden en deze worden daar dan ook niet in ontvangst genomen. Indien een zending om deze reden aan ons wordt geretourneerd, zijn wij genoodzaakt de retourkosten van PostNL en de verzendkosten voor het opnieuw verzenden van je bestelling in rekening te brengen.


Retourneren

  1. Kan ik mijn bestelling retourneren?
    Voldoet ons product toch niet geheel aan je verwachtingen? Dan kun je je bestelling aan ons terugsturen. Op bestellingen geven wij een bedenktijd van 30 dagen. Deze gaat in op de dag waarop je de artikelen of onderdelen van ons ontvangt. Meer informatie over het retourproces vind je op onze Retourpagina.
     
  2. Kan ik een artikel ruilen?
    Indien je een artikel wil ruilen, verzoeken we je het gewenste artikel in een nieuwe bestelling op onze webshop te plaatsen. Het foutieve artikel kun je aan ons retourneren. Meer informatie over het retourproces vind je op onze Retourpagina.
     
  3. Wanneer krijg ik mijn geld terug?
    De terugbetaling van een retour gebeurt nadat wij de artikelen in goede staat hebben ontvangen. Het aankoopbedrag en de verzendkosten (bij het retourneren van een volledige bestelling) worden na ontvangst zo snel mogelijk, dan wel binnen 14 dagen, aan je terug betaald. Terugbetaling gebeurt via dezelfde methode als waarmee je betaald hebt.
     
  4. Welke artikelen zijn uitgezonderd van het retourrecht?
    Retourneren van artikelen is niet mogelijk voor maatwerk artikelen. Dit zijn artikelen die speciaal voor je op maat zijn gemaakt, zoals bijvoorbeeld naamborden, spotringen, buizen, trapleuningen, meubelpoten en garderobestangen.
     
  5. Kan ik als zakelijke klant ook retourneren?
    Zakelijke klanten zijn uitgesloten van het herroepingsrecht. Uit coulance bieden wij een zakelijke klant de mogelijkheid om artikelen aan ons te retourneren. Houd er rekening mee dat wij mogelijk herstockeringskosten in rekening brengen. Indien je als zakelijke klant genegen bent artikelen te retourneren verzoeken wij je om contact met ons op te nemen.


Productinhoudelijke vragen

  1. Waar staat RVS voor?
    RVS, wat is dat? RVS is een afkorting die staat voor RoestVast Staal, maar wordt in de volksmond ook wel RoestVrij Staal genoemd. Deze naam is eigenlijk niet juist, omdat dit materiaal niet echt helemaal roestvrij is. In ons blog lees je meer over roest op RVS. Alleen edelmetalen zoals goud of platina zijn echt roestvrij. In België wordt roestvast staal INOX genoemd.
     
  2. Wat zijn de bestanddelen van RVS?
    RVS is een legering van hoofdzakelijk de volgende elementen: ijzer, chroom, nikkel en koolstof, vaak aangevuld met molybdeen, titanium, mangaan, stikstof of silicium. Om van echt roestvast staal te kunnen spreken, is minimaal 10.5% chroom en maximaal 1.2% koolstof nodig. Door te legeren met andere elementen worden de eigenschappen van RVS gestuurd. Door het combineren met de vele legeringselementen en in verschillende percentages zijn er tegenwoordig al meer dan 200 soorten RVS bekend.

    Invloeden van de materiaaleigenschappen van RVS:
    Stikstof: Verhoogt de sterkte van roestvast staal.
    Zwavel: Verbetert, in combinatie met mangaan, de verspaanbaarheid.
    Koolstof: Bepaalt de hardheid, maar komt de roestwerendheid niet ten goede.
    Chroom: Hoe hoger het chroomgehalte, hoe hoger de corrosieweerstand.
    Molybdeen: Molybdeen verhoogt de roestwerendheid.
     
  3. Welke soorten RVS zijn er?
    Er zijn verschillende soorten RVS, elk met hun eigen kenmerken. Weet je niet welk soort RVS je moet gebruiken voor jouw project? Met onze RVS keuzehulp kun je de in onze webshop verkrijgbare varianten vergelijken.
     
  4. Wat is het verschil tussen RVS304 en RVS316?
    Bij het maken van een keuze tussen RVS304 en RVS316 is het voornamelijk van belang om te kijken in welke omgeving het RVS geplaatst wordt. RVS304 kan prima binnen én buiten worden gebruikt, mits de omstandigheden hiervoor goed zijn (denk aan een natuurrijke omgeving waarbij het materiaal niet kan worden aangetast door zout of zuur) en het regelmatig gepoetst wordt. In alle andere situaties raden wij RVS316 aan (denk aan nabij de kust, onder de rook van Schiphol en in de buurt van zware industrie – kortom: in zoute en zure milieus). Lees ook onze RVS keuzehulp.
     
  5. Wat is ZAMAK?
    ZAMAK is een roestvaste legering van een aantal elementen waarvan zink de belangrijkste component is. De naam is een afkorting, afgeleid van de beginletters van de namen voor de metalen waaruit het materiaal is samengesteld: Zink, Aluminium, Magnesium en Koper. Deze legering kan gemakkelijk gegoten worden en is over het algemeen een stuk goedkoper. In tegenstelling tot RVS kan ZAMAK niet gelast worden. ZAMAK is enkel geschikt voor binnengebruik.
     
  6. Wat is RVS Look?
    Bij RVS Look is er een ander materiaal gebruikt dan RVS, bijvoorbeeld aluminium of ZAMAK. Dit materiaal is vervolgens geslepen zodat het op RVS lijkt. Het voordeel aan RVS Look is dat het goedkoper is dan echt RVS. Het nadeel is dat het niet zo corrosiebestendig is als RVS. Gebruik onze RVS keuzehulp om vast te stellen welk materiaal je het beste kunt gebruiken voor jouw project.
     
  7. Wat betekent 'K320 geslepen'?
    RVS met een mat geborsteld oppervlak is K320 geslepen. Dit geeft een glad en mat resultaat. De uitstraling van het oppervlak is te vergelijken met een RVS afzuigkap. K320 geslepen wil zeggen dat het RVS is geschuurd met een korrelgrootte van 320. Mat geborsteld RVS is uitstekend te gebruiken in het interieur.
     
  8. Hoe kan ik RVS schoonmaken?
    RVS is onderhoudsarm, maar niet onderhoudsvrij. Hoewel de naam wellicht anders doet geloven, is RVS niet 100% roestvrij. Daarom dienen RVS producten regelmatig onderhouden te worden. Neem het product regelmatig af met een vochtige doek en reinig RVS direct na montage al met een poetsmiddel zoals Innoshine B570.
     
  9. Kan RVS roesten?
    Ja, RVS kan roesten. De meest voorkomende roestsoorten zijn putcorrosie, spleetcorrosie, contactcorrosie, interkristallijne corrosie en vliegroest (ook wel besmettingscorrosie genoemd).
     
  10. Wat is vliegroest op RVS?
    Vliegroest op roestvast staal is een vorm van besmettingscorrosie en ontstaat wanneer er kleine staal- of metaaldeeltjes op het RVS terecht komen. Hierdoor lijkt het alsof het RVS roest, maar in werkelijkheid zijn het de staal- of metaaldeeltjes die voor roest zorgen. Dit kan bijvoorbeeld afkomstig zijn van gereedschappen zoals zagen, vijlen, staalborstels of vonkenregen van een slijpschijf of slijpsteen. Ook rondom woningen nabij het spoor of industriegebieden hebben verhoogd risico voor vliegroest op hun roestvast staal. Zodra je vliegroest ziet ontstaan, is het zaak om dit direct te verwijderen.
     
  11. Hoe voorkom ik vliegroest?
    Neem jouw RVS product regelmatig af met een vochtige doek en reinig RVS direct na montage al met een poetsmiddel zoals Innoshine B570. Zo voorkom je roestvlekken en blijft het oppervlak er als nieuw uitzien.
     
  12. Hoe verwijder ik vliegroest van RVS?
    Reeds ontstane vliegroest kun je in de meeste gevallen verwijderen door het RVS te poetsen met een speciaal reinigingsmiddel tegen vliegroest, zoals onze RVS roestbehandelingskit.
     
  13. Is RVS magnetisch?
    Er bestaan veel verschillende soorten RVS. Sommige soorten zijn magnetisch, maar niet allemaal. Op bijvoorbeeld RVS afzuigkappen of koelkasten blijven bijvoorbeeld vaak magneten plakken. RVS304 en RVS316, de soorten RVS die vaak in en om het huis worden toegepast, zijn in principe niet magnetisch, maar kunnen bij een intensieve bewerking aan het oppervlak wel licht magnetisch worden. Lees meer over magnetisme op RVS in ons blog: De 5 grootste mythes rond roestvast staal.
     
  14. Kan ik bij RVS Land ook producten kopen met een poedercoating?
    In ons assortiment vind je diverse producten met een poedercoating, zoals bijvoorbeeld glasklemmen, huisnummers en trapleuningen. Deze coating geeft een stijlvolle look aan het product, maar is gevoelig voor beschadigingen. Op coat- en lakwerk geven wij geen garantie.
     
  15. Met welke toleranties moet ik rekening houden bij RVS buis, koker en staf?
    De buizen, kokers en staven in ons assortiment zijn onderhevig aan toleranties. Meer informatie over deze toleranties kun je vinden op de volgende pagina: Buis, koker en staf: Maten en toleranties
     

Deurbeslag

  1. Wat is anti-kerntrek of kerntrekbeveiliging?
    Anti-kerntrek, ook wel kerntrekbeveiliging genoemd, is een omschrijving voor inbraakwerend deurbeslag. Wij raden aan deurbeslag met anti-kerntrek toe te passen op buitendeuren. Een cilinder met kerntrekbeveiliging voorkomt dat inbrekers de cilinder uit het deurbeslag kunnen trekken en zo gemakkelijk kunnen inbreken. Deurbeslag met een SKG3 keurmerk is voorzien van kerntrekbeveiliging en is bestand tegen een trekkracht van 1500 kg.
     
  2. Wat is SKG?
    SKG staat voor Stichting Kwaliteitscentrum Gevelelementen. Dit onafhankelijke testinstituut ziet erop toe dat hang- en sluitwerk voldoet aan de Nederlandse Norm (NEN5089) voor sterkte en duurzaamheid. Producten die voldoen aan dit keurmerk worden regelmatig opnieuw getest om er zeker van te zijn dat producten aan de norm blijven voldoen. Als een product aan de eisen voldoet, krijgt het een classificatie in sterren. Er zijn drie verschillende classificaties:
    1 SKG ster: Standaard inbraakwerend, 3 minuten niet-zelfstandig inbraakwerend
    2 SKG sterren: Zwaar inbraakwerend, 3 minuten zelfstandig inbraakwerend
    3 SKG sterren: Extra zwaar inbraakwerend, 5 minuten zelfstandig inbraakwerend
     
  3. Wat is het Politiekeurmerk Veilig Wonen?
    Het Politiekeurmerk Veilig Wonen (PKVW) is een keurmerk voor woningen die voldoen aan de eisen op het gebied van inbraakpreventie en sociale veiligheid. Een inbreker heeft langer de tijd nodig om binnen te komen in een woning die is beveiligd volgens de eisen van het Politiekeurmerk. Als je een product koopt dat is voorzien van het Politiekeurmerk Veilig Wonen, betekent dat dat dit product een gecertificeerd beveiligingsproduct is.
     
  4. Hoe weet ik of ik een deurgreep voor blinde, doorgaande of dubbelzijdige montage moet kopen?
    Bij RVS deurgrepen zul je zien dat je de keuze hebt uit een veel verschillende modellen en uitvoeringen. Het is van belang om na te gaan of een bepaald model geschikt is voor jouw soort deur, dit hangt namelijk af van het materiaal van je deur en de bevestigingswijze van de deurgreep. Wij hebben een speciale pagina gemaakt over de montage van RVS deurgrepen om je de goede keuze te laten maken.
     
  5. Hoe combineer ik een voordeurknop of deurgreep aan de buitenkant van mijn voordeur met een deurkruk aan de binnenzijde?
    Voor het monteren van een vaste voordeurknop aan de buitenzijde en een deurkruk aan de binnenzijde van je deur heb je een wisselstift nodig. De wisselstift wordt via een tuimelaar of een keilbout constructie in het slot vast gezet. Op de wisselstift wordt vervolgens de deurkruk gemonteerd. Aan de buitenzijde van de voordeur kun je nu een vaste voordeurknop of deurgreep monteren. Wil je een vaste voordeurknop aan de buitenzijde van de deur op dezelfde hoogte als de deurkruk aan de binnenzijde monteren, dan heb je een wisselstift met schroefdraad nodig. Lees ook ons blog over het renoveren van je voordeur met RVS voordeurbeslag.
     
  6. Wat is een gatdeel?
    Een gatdeel is een losse deurkruk voor één zijde van de deur en wordt vaak toegepast op de buitenkant van een meterkast of aan de binnenzijde van een voordeur. We hebben diverse modellen gatdelen in ons assortiment: sommigen zijn geschikt voor zowel links- als rechtsdraaiende deuren en sommigen zijn specifiek geschikt voor enkel links- of enkel rechtsdraaiende deuren. Dit staat altijd vermeld in onze productomschrijvingen.
     
  7. Hoe weet ik of mijn deur linksdraaiend of rechtsdraaiend is?
    Of je een linker of rechter gatdeel nodig hebt, hangt af van de draairichting van jouw deur. Positioneer je aan de kant van de deur waar je de scharnieren ziet. Hangen de scharnieren rechts, dan is de deur rechtsdraaiend. Hangen de scharnieren links, dan is het een linksdraaiende deur.
forward_30

30 dagen bedenktijd

Niet goed, geld terug! m.u.v. maatwerk

Advies nodig?

Neem contact met ons op voor deskundig advies

Rvs keuzehulp

Ben je niet zeker welk materiaal voor jou geschikt is? Klik hier voor informatie over welk materiaal jij kunt gebruiken.

Uitloggen'

Cookies

Wij maken gebruik van functionele, analyserende en marketing cookies om je een optimale gebruikservaring te bieden. Meer informatie hierover vind je in onze cookieverklaring en privacyverklaring.